Dopravníky jsou určeny pro transport dílů mezi jednotlivými pracovišti lakovny.
Navěšování - odmaštění – sušení – nanášecí kabina – vytvrzovací pec - svěšování.
Základním prvkem dopravníku je C profil dopravníku a transportní vozík s kuličkovými ložisky s teplotní odolností 300°C. Díly jsou zavěšeny jednotlivě na vozících nebo na transportních tyčích, které jsou následně ručně přesouvány pomocí háku.
C profil, oblouky, výhybky, vozíky a upevňovací prvky jsou galvanicky zinkovány. Velikost C profilu je volena dle potřebné nosnosti dopravníku. Běžně lze přepravovat díly do hmotnosti 1000kg. Pro snadné navěšování a svěšování těžkých dílů lze dopravník doplnit zvedacím zařízením. Některé úseky lze doplnit elektrickým pohonem pro plynulý přesun dílů.
Nosná konstrukce dopravníku je tvořena ocelovými profily se syntetickým nátěrem.
Dle uspořádání dopravníku lze sestavit dopravní systém uzavřený nebo dopravní systém křížový případně použít kombinaci obou systémů.
U uzavřeného systému jsou jednotlivé stroje v průchozím provedení a díly se pohybují po uzavřeném okruhu dopravníku. Pomocí výhybek, otočných výhybek, oblouků a dalších prvků lze vytvořit další okruhy a odbočky pro kumulaci dílů. Výhodou je, že transportní tyče se po projetí okruhu vrací do místa svěšování a navěšování dílů.
Křížový dopravní systém je tvořen přesuvnou a kolmými odbočkami do. Přesuvna je osazena jednou až pěti drahami potřebné délky a zajišťuje převoz transportních tyčí s díly mezi jednotlivými pracovišti. Zavážení strojů je zpravidla jednostranné.
Přesuvna se převáží ručně za ovládací rameno. V jednotlivých pozicích je poloha přesuvny aretována a díly se potom ručně přesouvají na odbočky do jednotlivých pracovišť nebo odkládacích pozic. Tento systém je velmi variabilní a lze s ním na malém prostoru dosáhnout vysoké kapacity přepravovaných dílů. Dopravní systém lze také snadno dodatečně doplňovat o další pracoviště.
Oba systémy využívají stejných prvků a lze je libovolně kombinovat.
Dopravníky pro linky s uzavřeným oběhem. Jednotlivé stroje jsou v průběžném provedení a díly prochází na dopravníku kontinuálně nebo taktovaně.
Hlavním prvkem je uzavřený ocelový C profil v kterém projíždí článkový řetěz s kuličkovými ložisky s teplotní odolností 250°C. Na unášečích řetězu jsou umístěny závěsy nebo zavěšovací hřebeny pro navěšování dílů.
Velikost profilu dopravníku je volena dle potřebné nosnosti, rychlost pohybu je dána technologickými požadavky a je nastavitelná.
Nosná konstrukce dopravníku je tvořena ocelovými profily se syntetickým nátěrem.